piątek, 7 stycznia 2022

Wszystkiego dobrego w Nowym Roku 2022!


Angielska zima, Toadpool styczeń 2022


Pozdrawiam wszystkich serdecznie z nadejściem Nowego Roku i życzę obfitych plonów, cudnych kwiatów i radości, spełnienia z tego co robicie! Dla mnie radość i spełnienie oznacza przede wszystkim możliwość świadomej pracy w ogrodzie. Chodzi oczywiście o świadomość ekologiczną – gdy wiem, że to co robię jest dobre dla wszystkich (nie tylko Homo sapiens) to czuję moc, dostaję więcej energii, pomysłów, siły i właśnie wtedy pławię się w szczęściu.

Radością i spełnieniem są dla mnie również rezultaty innej pracy, którą wykonuję. I chociaż dążyłam do tego od ponad 20 lat, to w sumie dopiero kilka lat temu udało mi się przez moją działalność wreszcie dotrzeć do większej ilości ludzi, którym moje porady mogą polepszyć życie. Naprawdę warto wytrwale iść w jednym kierunku i trzymać się swojej prawdy – teraz widzę, jak mocne jest to co przychodzi po latach ciężkiej pracy i wiary w to co się robi.  

 






To była taka lekka refleksja i chciałam się tym z Wami podzielić, ale powiem szczerze, że nie jest łatwo podzielić się ilością różnych spraw, które teraz ‘kręcą się’ dookoła Ogród Bellingham. Pomimo tego, że za oknem panuje zima z krótkimi przerwami na wiosnę (chociaż to oczywiście może się lada chwila zmienić), to mu już intensywnie przygotujemy się do sezonu. Czyszczenie i sortowanie narzędzi oraz sprzętu do ogrodu i szkółki, przegląd i zamawianie nasion, planowanie nasadzeń - to wszystko rutyna, ale w tym roku dodatkowo planujemy rozbudowę ogrodu i przede wszystkim na początek zamontowanie kilku tablic z opisami najważniejszych sposobów uprawy ogrodu w zgodzie z naturą (tu bardzo pomagają nam w zebraniu środków PATRONI). No i są też bardziej nudne (przynajmniej dla ogrodnika) sprawy księgowe, biurowe i finansowe. Na szczęście nie jestem w tym wszystkim sama, tylko mam kilku pracowitych pomocników – dzięki nim nadejście nowego sezonu nie jest aż takie stresujące. Ja ze swojej strony staram się jak najwięcej czasu spędzać w Zgorzałem, ale jak wiecie życie swoje obecnie dzielę na dwa domy, dwa kraje – kiedyś to się na pewno zmieni, ale póki Albert jest w szkole w Anglii, to i ja tu jestem.

 






Chciałam bardzo serdecznie podziękować wszystkim moim PATRONOM za wsparcie i wiarę w to co robię. Dzięki nim jestem w stanie coraz więcej czasu poświęcać na przygotowanie VLOGÓW, nagrywanie PODCASTÓW I LIVE’ów i nawet pisanie BLOGA, a z tego ostatniego cieszę się szczególnie, ponieważ od lat mój blog ‘kuleje’ ze względu na brak czasu – dzięki wsparciu PATRONÓW będę mogła sobie na to teraz czasowo pozwolić.

 





Mam nadzieję, że ten rok będzie dla nas wszystkich lepszy niż ostatni – chociaż ja osobiście nie mogę narzekać. Zeszły rok był dla mnie i dla ogrodu cudowny pod wieloma względami – liczba odwiedzających była imponująca - a co mieliśmy za spotkania z ludźmi! Nie raz płakałam ze wzruszenia i dumy – ach oby tak dalej.

Nagraliśmy też piękny program Grunt to Ogród (piękny ze względu na ważną tematykę i zdolności artystyczne ekipy) i chociaż praca nad jego produkcją była jak dla mnie ekstremalnie trudna – to chyba zrobiliśmy coś dobrego dla wielu wielu ludzi.






Oj było dużo niesamowitych dni, fantastycznych spotkań i emocji! Podejrzewam, że ten nowy sezon będzie w to wszystko jeszcze bardziej bogaty, ponieważ dojdą wycieczki do Angielskich Ogrodów, które ze względu na pandemię ostatni raz odbyły się w roku 2019. Tak więc życzę Wam i sobie dużo siły, zdrowia i przychylnej dla ogrodnika pogody!



    

Zostań naszym PATRONEM https://patronite.pl/ogrodbellingham

 


 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz