sobota, 31 grudnia 2011

ANGIELSKIE NASIONA

Święta za nami, zrobiło się troszkę luźniej i można zająć się ogrodem. Oczywiście nie wiele się teraz w nim dzieje, ale zima to najlepszy czas na planowanie wymarzonego ogrodu na przyszły rok. Moim głównym zadaniem jest zrobienie projektu własnego ogrodu - tak ! Jeszcze go nie mamy! Jak na projektanta ogrodów troszkę kiepsko ale wszystko jest w mojej głowie i w głowie Andrew - ciekawe jak bardzo będziemy się sprzeczać przy przenoszeniu tego na papier ... Jak tylko się z tym uporam to wrzucę plan na bloga - chociażby tą część najbliżej domu.


Piękny katalog "SARAH RAVEN'S GARDEN AND KITCHEN"

W tym roku jak na mnie jest już trochęźno, ale poza projektami zabieram się również za wybór nasion do ogrodu kuchennego - nowy sezon jest już bardzo blisko! Przywiozłam sporo nasion z Anglii, niesety zeszły sezon przegapiłam, więc nie wiem czy wykiełkują w tym roku. Podstawowe warzywka myślę, że dostanę w moim wiejskim sklepie ogrodniczym a resztę kupię z ulubionych katalogów - narazie znam tylko angielskie, ale mam nadzieję, że wkrótce zorientuję się co i jak z nasionami w kraju - może ktoś mi coś poleci?

Ja mogę polecić trzy świetne angielskie katalogi nasion. Można się w nich zaopatrzyć w przeróżne nasiona warzyw, ziół oraz kwiatów jednorocznych i dwuletnich, które ja nazywam poprostu kwiatami ciętymi ponieważ w tym właśnie celu będa rosły w moim ogrodzie kuchennym.

Katalogi "KING'S SEEDS" oraz
"ORGANIC GARDENING"



Oto katalogi, z których korzystam:

1 - dla miłośników pięknych mocnych kolorów, eleganckich gatunków i wyszukanych odmian kwiatów, warzyw oraz ziół polecam katalog arystokratycznej angielskiej ogrodniczki "Sarah Raven's Kitchen and Garden" - drogo ale warto!

2 - jeśli chodzi o ogromny wybór nasion pachnących groszków, dzikich kwiatów oraz tradycyjnych warzyw i ziół to polecam "King's Seeds" - tanio i dobrze!

3 - ekologiczne nasiona kupuję w katalogu "The Organic Gardening Catalogue" - jest tam wszystko łącznie z nawozami z alg morskich, naturalnymi preparatami zwalczającymi szkodniki i choroby oraz narzędziami - to dla mnie od 10 lat podstawa.

Tak więc zabieram się przeglądanie ...

1 komentarz:

  1. Kasiu, polskie nasiona są dobre, polecam dwie firmy, które mają własne odmiany: poczciwy,stary PNOS http://www.pnos.pl/
    i dobry Legutko, z odmianami rzadkich gatunków. http://www.legutko.com.pl/o-nas.html
    Na stronach jw. są katalogi, można kupić przez internet.
    Czekam niecierpliwie na Wasz projekt.
    Pozdrawiam noworocznie, Gabriela

    OdpowiedzUsuń